Sosyal Medya:
0850 259 00 99

Destek

MyAlarmsis Alarm Haber Alma Merkezi Yönetim Yazılımı

MyAlarmsis uygulamasının satın alma aşamasında çalıştırılacak uygulama (Client) adeti ve kayıt sınırı belirlenmektedir. Bu adetler ihtiyaca göre daha sonradan yükseltilebilir. Eğer aldığınız hatada kayıt sınırının aşıldığı belirtiliyorsa, satın aldığınız limitin üzerinde kullanım yapmaya çalışıyorsunuzdur. Lütfen satın aldığınız limiti ve abone kayıt adetlerinizi kontrol ediniz. Ayrıca çalıştırdığınız uygulama adetini de kontrol etmelisiniz.

Eğer aldığınız hatada tarih saat bilgisinin yanlış olduğu belirtiliyorsa, sunucunuzun ve uygulamalarınızın aralarında 20 sn'den fazla saat farkı olmadığına emin olunuz.

Eğer aldığınız hatada disk bilgisinin yanlış olduğu belirtiliyorsa, sunucunuzda donanımsal değişiklik yapılmış demektir. Bizimle iletişime geçerek mevcut lisansınızı sıfırlamalı ve yeniden lisans talebinde bulunmalısınız.

MyAlarmsis uygulamasına gelen bütün sinyallaeri dilediğiniz gibi özelleştirebilirsiniz. Trafik List -> Sinyal Türleri menüsü üzerinden sisteminizde kayıtlı olan sinyal açıklamalarına erişebilirsiniz ve yine aynı ekran üzerinden bu açıklamaların yazı rengi, zemin rengi, açıklaması gibi özelliklerini değiştirebilirsiniz.

Öncelikle gelen sinyalin doğruluğundan emin olmanız gerekmektedir. Sinyal çeşitli sebeplerden dolayı geçersiz bir şekilde gelmiş veya yanlış parçalanmış olabilir. Sinyalin doğruluğundan emin olduğuktan sonra gelen alarm kodunun açıklamasını panel veya receiver üreticisi üzerinden öğrenmelisiniz.

Not: Standart olarak kullanılan bütün alarm kodları MyAlarmsis'e eklenmiş durumdadır.

Eklenecek alarm kodu ve açıklamasını öğrendikten sonra öncelikle Trafik List -> Sinyal Türleri menüsüne gelerek sinyal için bir açıklama oluşturuyorsunuz. Eğer uygun bir açıklama varsa mevcut açıklamalardan birini de seçebilirsiniz. Oluşturduğunuz açıklamanın kodunu alıp sayfayı kapatabilirsiniz. Yine Trafik List -> Sinyal Bölge tabloları üzerine gelerek gelen sinyalin tablosunu seçiyorsunuz, ardından sağ tarafta açılan listeye panelden gelen alarm kodunu ve açıklama olarak eklediğiniz açıklamayı seçiyor ve kayıt ediyorsunuz.

Bu işlem önceki sinyalleri etkilemez fakat yeni gelecek sinyaller belirlediğiniz açıklamalarla gelecektir.

MyAlarmsis IP Santralinize bağlanarak bilgisayar üzerinden konuşabilmenizi sağlamaktadır. Bunun için bir IP Santrale, Ses Girişi ve Çıkışı olan bir bilgisayara ihtiyacınız vardır. İhtiyacınız olan gereksinimleri sağladıktan sonra MyAlarmsis Client uygulamalarına, SIP santrale bağlanabilmesi için ayrı ayrı SIP hesapları tanımlanması gerekmektedir. Kaç adet MyAlarmsis Client uygulaması üzerinden SIP santrale bağlanmak istiyorsanız o sayıda SIP hesabı edinmelisiniz. Bu konuda SIP santralinizin kurulumunu yapan kişi / firma'dan destek alabilirsiniz.

SIP hesabınızı MyAlarmsis Client uygulamasına bağlamak için Tanımlamalar -> Arama Ayarları Menüsü -> SIP Server Ayarları menüsünü takip ederek SIP santralinizden aldığınız SIP Sunucu, Kullanıcı Adı ve Parola ayarlarını girerek MyAlarmsis Client uygulamanızı SIP santralinize bağlayabilir ve MyAlarmsis Client uygulamanız üzerinden görüşmelere başlayabilirsiniz.

Prosec marka panel ve modüller ile MyAlarmsis'e bağlanan aboneleriniz alarm sistemlerini alarm merkezine ait mobil uygulamalar üzerinden kurabilir veya çözebilir. Bunun için ilgili abonenin abone kartı üzerinden Otomasyon Modülü seçeneğini işaretlemeli ve doğru Otomasyon Modülünü seçmelisiniz. Seçtiğiniz otomasyon modülüne ait komut listesi mobil uygulama üzerinden giriş yapıldığı sırada listelenecek ve kullanıcı istediği komutu cihaza gönderebilecektir.

Prosec panel için gönderilen komutun geçerli olabilmesi için abone kartı üzerinden Cihaz Seri No kısmına panelin IMEI veya MAC adresini girmeniz gerekmektedir.

Prosec modüllerde mobil uygulama üzerinden kurulum için programlama sıradında Çıkış ayarları yapılmalıdır. Uygulamanın isteyeceği şifre cihaz programlanırken belirlenmektedir. Cihaz yapılan çıkış ayarlarına göre mobil uygulamadan doğru şifre ile komut gönderildiği zaman Çıkış kablolarını (Mavi) kısa devre yapar. Bu kablolar panelin bir zone girişine bağlanır ve zone'a özellik verilerek tetiklendiği sırada paneli kurması sağlanır.

MyAlarmsis, abonelere tanımlanan mesai saatlerini kontrol ederek Erken / Geç açılış veya Erken / Geç kapanış sinyalleri üretebilir. Bu sinyalleri doğru bir şekilde üretebilmesi için mesai saatlerinin ve tolerans değerlerinin doğru şekilde girilmiş, abone durumunun iptal veya pasif hale getirilmemiş ve abone kartı üzerinden geç kurma veya geç kapama takibi durdurulmamış olmalıdır.

MyAlarmsis mesai saatlerine girilen açılış kapanış saatlerine girilmiş olan tolerans değerlerini de ekleyerek sistem durumunu kontrol eder. Eğer sistem gerektiği saatte kurulmamış veya çözülmemiş ise operatörleri uyarmak amacıyla bir sinyal üretir. Bu sayede operatörler abonelerini bilgilendirerek sistemin güvenliğini sağlayabilirler.

Abone kartı üzerinden Yaz saati uygulansın seçeneği işaretlenen aboneler için yaz kapanış saati baz alınmaktadır. Gece 00:00 dan sonraki kapanışlar için dilerseniz Alternatif Kapanış Saati alanını kullanabilirsiniz. Erken Açılış Kontrolü için MyAlarmsisSignalProcessor servisinin bulunduğu konumda myalarmsis.mya dosyası içerisinde
[GetSignal]
EAKSaati = 07:00
diye bir özellik bulunmaktadır. Sistem erken açılış uyarılarını bu saatten sonra üretmektedir. Eğer bu değer değiştirilirse değişikliğin işlenmesi için MyAlarmsisSignalProcessor servisinin yeniden başlatılması gerekmektedir.

Alarm merkezi abonelerinizin, kullanmış olduğu RTSP destekli IP kameraları MyAlarmsis'e kayıt ederek acil durumlarda, alarm merkezi operatörünün abonelerinizin kameralarını RTSP bağlantısı üzerinden kontrol etmesini sağlayabilirsiniz. Kayıt ettiğiniz kameralar alarm değerlendirme ekranından veya abone kartı üzerinden anlık olarak izlenebilir.

RTSP protokolüne sahip bir kamerayı alarm merkezi abonenize eklemek için abone kartı -> kamera sekmesi yolunu kullanabilirsiniz. Sol bölümde eklediğiniz kameraları görüntüleyebilir veya yeni kameralar ekleyebilirsiniz. Sağ bölümde ise önceden eklenen kameralarınızı anlık olarak izleyebilirsiniz. Kamera eklemek için sol alttaki "Yeni Kayıt" butonuna tıklayınız ve gerekli olan bilgileri (RTSP Link veya IP, PORT, Kullancı Adı, Şifre) bilgilerini doldurunuz. Dilerseniz belirli bir bölgeye bağlamak için bölge no kısmını da doldurabilirsiniz.

Alarm değerlendirme ekranı üzerinden soldaki menüler aracılığı ile kamera menüsünü açarak daha önceden eklenmiş kameraları anlık olarak izleyebilirsiniz.

İşlenen her sinyal ve değiştirilen her kayıtın loglarının doğru bir şekilde kayıt altına alınabilmesi için her operatörün kendine özel bir kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapması gerekmektedir. Yeni bir operatör oluşturmak için Kullanıcı İşlemleri -> Kullanıcı Tanımlama yolunu kullanabilirsiniz. Bu ekrandan bir kullanıcı kodu (kullanıcı adı) belirleyip, yetki grubu ve kullanıcı tipini seçtikten sonra Şifre oluşturabilirsiniz. Şifre oluşturmak için şifre kutucuğunun yanındaki anahtar işaretini kullanınız.

Aynı ekran üzerinden üzerinden Opertatör, Müşteri Grubu, Bayi ve Alarm merkezleri için kullanıcılar oluşturabilirsiniz. Hem client hem de mobil/web şifresini bu ekran üzerinden belirleyebilirsiniz. Uygulamaya giriş yaparken sorun yaşamamak için varsayılan dil seçeneğini doldurmanız gerekmektedir.

Ayrıca mobil üzerinden giriş yapabilmek için abone kartında Abone Detayları menüsü altında Web Parola Ayarlarını veya Abone Uzak Kullanıcıları menüsünü kullanabilirsiniz

Sahip olduğunuz modüllere bağlı olarak gelen sinyalleri operatör araması yaptırmak yerine SMS, E-posta veya IVR üzerinden abonelerinize bildirebilirsiniz. SMS veya E-postaların anlık olarak yönlendirilmesi için abone kartı üzerinden ihtiyacınıza göre Otomatik E-posta veya Otomatik SMS seçenekleri işaretlenmelidir. Ardından Özel Durumlar sekmesine gelerek yönlendirilmesini istediğiniz alarmları seçerek isteğiniz bildirimi işaretleyiniz. (SMS, IVR, E-posta)

Özel durum ayarlarını yaptıktan sonra haber verilecekler sekmesine gelerek bilgilendirmenin yapılmasını istediğiniz kullanıcıları işaretlemelisiniz. Bu listede SMS gönder veya IVR'dan Ara işareti yapılan kullanıcılara yönlendirmeler yapılacaktır. E-posta gönderimi için abone kartındaki E-posta ayarları menüsünü kullanabilirsiniz.

Yapılan yönlendirmelerin açıklamalarını da dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz bunun için Trafik List -> Sinyal Tipleri SMS ve E-posta Açıklaması alanını düzenleyebilirsiniz. ayrıca aynı ekrandan Ücretsiz SMS işaretlediğiniz sinyaller herhangibir kontrol olmaksızın abonelerinizin ilgili haber verilecek kullanıcılarına sms olarak iletilecektir. SMS ile otomatik işle seçeneğinin işaretlenmesi durumunda ise SMS gönderilen alarm opertatörün ekranından otomatik olarak kaldırılacaktır.

MyGPS Araç ve Filo Yönetim Sistemi

MyGPS araç ve filo takip sistemi, Sanat Teknoloji tarafından tamamen yerli olarak geliştirilen ve araçlarınızın konumunu web veya mobil uygulamalar üzerinden anlık olarak izlemenizi sağlayan bir takip sistemidir. Anlık izlemenin yanı sıra çeşitli rapor ve bildirimlerle takip sisteminizi genişletebilirsiniz.

Araç takip sistemini kullanabilmek için öncelikle MyGPS ile uyumlu bir araç takip cihazı satın almalısınız. Satın aldığınız araç takip cihazının içerisine bir M2M data hattı takmalısınız. M2M data hattı aracılığı ile cihaz belirli aralıklarla konumunu, sunucumuza iletecektir. Araç takip cihazını aracınıza montajını tamamladıktan sonra size verilen kullanıcı bilgileri ile MyGPS web ve mobil uygulamaları aracılığı sayesinde aracınızı takip edebilirsiniz.

Satın alma ve diğer konularla ilgili bilgi@sanatteknoloji.com.tr adresine mail atabilirsiniz.

Satın aldığınız araç takip cihazının montajını herhangi bir oto elektrikçide yaptırabilirsiniz. Cihazınızın bağlantı şemaları için MyGPS.com.tr adresini ziyaret edebilir veya destek@sanatteknoloji.com.tr adresi üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Cihazınızın sisteme kayıt işlemi destek departmanımız üzerinden tamamlanmaktadır. İlk kayıt sırasında size özel bir kullanıcı ve şifre tanımlanır. Eğer cihazınızı mevcutta var olan bir kullanıcınıza eklemek istiyorsanız bu talebi destek departmanımıza iletmeniz durumunda yardımcı olacaktırlar. Destek departmanımız ile iletişime geçmek için destek@sanatteknoloji.com.tr adresini kullanabilirsiniz.

MyGPS araç takip sistemi üzerinden yetkiniz dahilinde SMS, E-posta veya Mobil Bildirim özelliklerinden yararlanabilirsiniz. Öncelikle bildirim alabilmek için destek departmanımıza almak istediğiniz bildirim tipini belirtmelisiniz ve sizden istenecek e-posta adresi veya sms için telefon numarası bilgilerini vermelisiniz. SMS için belirli bir kredi tanımlaması yapılmaktadır ve bu işlem ücrete tabiidir.

Destek departmanımız gerekli ayarları yaptıktan sonra web uygulaması üzerinden giriş yaparak hangi durumlarda bildirim almak istediğinizi belirtmelisiniz. Web uygulaması üzerinden giriş yaptıktan sonra Araç Yönetimi -> Araç Alarm Gönderim Seçenekleri menüsüne giderek filonuzdaki istediğiniz bir araç için veya tüm araçlar için bir alarm seçeneği oluşturabilirsiniz. Sol taraftan istediğiniz aracı seçip, sağ taraftan alarm bildirimi almak istediğini durumu ve almak istediğiniz bildirimi seçerek alarm gönderim seçeneğini kayıt edebilirsiniz.

Bazı alarm durumları için ek ayarlar veya cihazınıza ek aksesuarlar takmanız gerekebilir. Örneğin mesai dışı alarmlarının düşmesi için Araç Yönetimi -> Araç Mesai Ayarları menüsü üzerinden araçlara mesai saatleri girilmiş olmalı veya SOS alarmı için araç takip cihazına bir panik butonu bağlanmış olmalıdır.

MyGPS belirli bir tarihe kadar araçlarınızın geçmiş konumlarını kayıt altında tutar. Aracınızın geçmiş konumlarını, hız ve duraklamalarını animasyonlu bir şekilde görüntülemek için Raporlar -> Geçmiş İzleme menüsünü kullanabilirsiniz. İlgili aracı ve tarih saat aralığını seçerek aracın geçmiş konumlarına ulaşabilirsiniz. Tarih aralığının çok uzun seçilmesi raporun gelmemesine veya geç gelmesine neden olabilir.

Araç takip cihazınıza kontak kesici röle bağlayarak bu röleyi mobil uygulamanız üzerinden yönetebilirsiniz. Mobil uygulama üzerinden kontağı kilitlediğiniz takdirde aracınızın kontağını çalıştıramazsınız. Öncelikle mobil uygulama üzerinden kontak kilidini açmanız gerekmektedir. Aracınız hareket halindeyken kontak kilidini aktif edemezisiniz. Mesai saatlerini belirlediğiniz ekranda mesai saatleri dışında kontağın kilitlenmesini sağlayabilirsiniz.